Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017

Πόσοι νεκροί ακόμη θα χρειαστούν για να αλλάξει η καταστροφική διαχείριση των χειμάρρων;

σκίτσο του Τάσου Αναστασίου από την εφ. Αυγή
Σκίτσο του Τάσου Αναστασίου από την εφημ. Αυγή
Δεκαέξι νεκροί, έξι αγνοούμενοι και εικοσιτρεις τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός της τραγικής εξέλιξης που είχε η νεροποντή της Τετάρτης 15 Νοεμβρίου στο όρος Πατέρα της Δυτικής Αττικής. Το καιρικό φαινόμενο συνεχίζεται και ελπίζουμε ότι δεν θα θρηνήσουμε και νέα θύματα.
Πολλοί έδειξαν να "πέφτουν από τα σύννεφα" με τη σοβαρότητα των συνεπειών, για μια ακόμη φορά. Ωστόσο, τα γεγονότα ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένα, καθώς οι ανθρώπινες παρεμβάσεις που είχαν γίνει στις πληγείσες περιοχές αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα παράδειγμα προς αποφυγήν που διδάσκονταν σε μεταπτυχιακούς φοιτητές!
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Καθηγητή Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Δ. Παπανικολάου, «η ανθρώπινη παρέμβαση ήταν εγκληματικού χαρακτήρα», διότι στην περιοχή της Μάνδρας καταλήγει ένα δίκτυο ορεινών απορροών που ενώνονται και σχηματίζουν έναν μεγάλο χείμαρρο, ο οποίος είχε μπαζωθεί σε μήκος πάνω από 500 μέτρα.

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Κάτω τα χέρια από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τις υποστηρικτικές δομές των εκπαιδευτικών!

Μια άνευ προηγουμένου επίθεση ενάντια στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τις υποστηρικτικές δομές των εκπαιδευτικών βρίσκεται σε εξέλιξη με το νέο σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για τη συγχώνευση - διάλυση των υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση επιχειρεί να λεηλατήσει τα εναπομείναντα κονδύλια των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διαθέτοντάς τα σε άλλες χρήσεις και αφαιρώντας ακόμη και τη λέξη «Περιβαλλοντική» από την ονομασία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αντικαθιστώντας την με τη λέξη «Αειφορία», η οποία έχει τουλάχιστον αμφισβητούμενο περιεχόμενο.


Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ και αίτηση αναστολής της οικοδομικής άδειας για το γήπεδο Μελισσανίδη

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου 1/11/2017 που δόθηκε στη δημοσιότητα, πενήντα έξι πολίτες υπέβαλαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης της οικοδομικής άδειας (έγκριση δόμησης και άδεια δόμησης) του γηπέδου Μελισσανίδη στη Νέα Φιλαδέλφεια, συνεχίζοντας και στο νομικό επίπεδο τον αγώνα για την αποτροπή ενός περιβαλλοντικού εγκλήματος, με τεράστιες, διαρκείς και ανεπίστρεπτες κοινωνικές επιπτώσεις.

Έναν αγώνα που κρατάει χρόνια τώρα (από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν απετράπη το σχέδιο Γρανίτσα) και ο οποίος τα τελευταία χρόνια -εκτός των άλλων- βρέθηκε αντιμέτωπος με τη βία και την τρομοκρατία των «αγανακτισμένων οπαδών» του «ιδιωτικού στρατού του προέδρου», με επιθέσεις σε πολίτες, σε εκλεγμένους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε κοινωνικούς χώρους κτλ..

Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για την πετρελαιοκηλίδα Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Το άγιο πετρέλαιο της «ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΙΙ»

Ένα τυχαίο(;) ατύχημα, το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», στις θάλασσες τις Αττικής ήρθε να μας ταρακουνήσει από τον περιβαλλοντικό μας ύπνο. Να μας θυμίσει ότι ο «πολιτισμός» του πετρελαίου είναι σάπιος και επικίνδυνος, όπως το δεξαμενόπλοιο. Ο «πολιτισμός» του πετρελαίου απλώνεται στην καθημερινότητα μας από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα και μηχανές που καταλαμβάνουν τις πόλεις, τη ρυπογόνα παραγωγή ενέργειας και τη συμβολή του στην κλιματική αλλαγή που δοκιμάζει τον πλανήτη μας.

Οι Ποδηλάτες-Ποδηλάτισσες αγωνίζονται, από τη δημιουργία τους ως συλλογικότητα, για τον περιορισμό του αυτοκινήτου στην πόλη και την αντικατάσταση του από την συνδυασμένη μετακίνηση (δημόσιες συγκοινωνίες, ποδήλατο, περπάτημα) και συμμετείχαν σε πολλές διεκδικήσεις για το αστικό περιβάλλον.

Περιβαλλοντικό Δίκτυο Αθήνας: ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Είναι επίκαιρο το ζήτημα της καταστροφής του περιβάλλοντος τόσο από τη λειτουργία των μεταλλείων της Χαλκιδικής, όσο και από την ιδιωτικοποίηση και εκμετάλλευση του μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό. Και στις δύο περιπτώσεις τίθεται το ζήτημα της ασυμβατότητας της προστασίας ταυτόχρονα του περιβάλλοντος και της εργασίας.

Τα πολιτικά κόμματα και τα ΜΜΕ ή καλύτερα ΜΜΔ (Μέσα Μαζικής Διαστρέβλωσης) και η Καναδέζικη εταιρία Eldorado Gold, ισχυρίζονται ότι η μη-λειτουργία των μεταλλείων στις Σκουριές της Χαλκιδικής θα έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας και θα βάλει φραγμό στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Την ίδια ακριβώς λογική υιοθετούν οι ίδιοι φορείς, για όσους αντιδρούν στην τσιμεντοποίηση και στην περιβαλλοντική καταστροφή που απειλείται από την ενεργοποίηση της «επένδυσης» της εταιρίας L-Development της οικογένειας Λάτση και των αραβικών κεφαλαίων στο χώρο του Ελληνικού.

Οι απόψεις της Επιτροπής Αγώνα και του Συλλόγου Κάτω Ελληνικού για τη ΣΜΠΕ του Μητροπολιτικού Πάρκου

Παρέμβαση στο πλαίσιο της Διαβούλευσης για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού Αγίου Κοσμά κατέθεσαν στις 9 Αυγούστου 2017 η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ και ο ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΤΩ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Από τις 99 σελίδες της παρέμβασης δημοσιεύουμε παρακάτω μια σύνοψη:


Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Ηράκλειο: Αεροδρόμιο στο Καστέλι ή αναβάθμιση του "Νίκος Καζαντζάκης";

Στην Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου έχουμε επισημάνει το πολύπλευρο πρόβλημα της γενικότερης υποβάθμισης της Νέας Αλικαρνασσού και των ανατολικών προαστίων του Ηρακλείου: Λιμάνι με μεγάλη κίνηση και ανεξέλεγκτη ρύπανση από τα πλοία, αποχετεύσεις στη θάλασσα, ρυπογόνα βιομηχανική περιοχή και άλλα πολλά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι το αεροδρόμιο, του οποίου ο διάδρομος έχει κατασκευαστεί ανάμεσα στα σπίτια. Η ρύπανση από την κηροζίνη, ο θόρυβος και ο κίνδυνος ατυχήματος είναι τα μεγαλύτερα αγκάθια.

Θεωρούσαμε πάντα ότι η πλέον αξιόπιστη λύση για το δραστικό περιορισμό αυτών των προβλημάτων είναι η επέκταση του αρχικού "λοξού" διαδρόμου, που έχει βορειοδυτική κατεύθυνση, και μπορεί να οδηγήσει τις πτήσεις μακριά από τις πυκνοκατοικημένες περιοχές. Αρκεί αυτή η επέκταση να μη γινόταν με μαξιμαλιστικό τρόπο, ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις. Γι αυτό δεν ήμασταν ικανοποιημένοι από την μελέτη που εγκρίθηκε το 2002 και προέβλεπε διάδρομο σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσα στη θάλασσα. Σήμερα, όμως, με την μετεγκατάσταση των στρατιωτικών μονάδων οι συνθήκες έχουν αλλάξει και θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα νέο έργο που θα εκμεταλλεύεται όλη τη διαθέσιμη έκταση με πολύ πιο παραγωγικό τρόπο και με πολύ λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.